29 maj

Glömmer hela tiden bort att skriva, även när man varit iväg och gjort roliga saker. Så förra helgen var jag och killen iväg med hans kanot och paddlade till en ö där vi tältade en natt. På kvällen fiskade vi, men det vart inte jätte mycket fisk. Han fick en gädda och jag satt där lite sur över att jag inte fick något alls. Både metar och kastar. Så när det började närma sig slutet av fisket så fick jag äntligen något! det är så kul innan man fått upp fisken för vi började diskutera fort vad det kunde va. En stor abborre? nä den var större än så. Nä det är en gädda. När vi fick den till båten säger killen " fan det är en gös". Snacka om glad man blev över den fångsten. Så den tog jag med hem och kommer väl inte bli något inlägg om vad som hände med den sen så skriver nu på en gång.

När vi kom hem sen så filea jag den och så blev det panerad gös. Känns lite fantasilöst men passade bra när barnen åt fiskpinnar. Dem smakade lite på gösen men det var ingen hit för dem. Men jag och killen åt det och ja det var gott men tror det skulle varit godare att göra i ugn. Så hoppas på en till gös nästa gång vi är ute och fiskar. Men tydligen svåra att få.

Tillbaka till helgen som var. Efter vi fiskat så paddlade vi in igen och fixade middag. Grillade kycklingklubbor med potatis sallad. Så otroligt mysig kväll med fin himmel. Vi såg även en bäver som kom simmande i vattnet. Hade min olympus touch kamera med mig så kunde inte få någon vidare bra bild på den. Sen var det bara att sova, kallt när vi gick och la oss. Men hade fått låna en vintersovsäck. Men frös ändå, men runt 4 på morgonen blev det riktigt varmt och jag hade två tjocka tröjor på mig och en Fleecejacka. Så då fick jag ta av mig lite. Sov helt okej ändå. Nästa dag var vi ute och fiskade lite till och jag gick runt på ön för att leta saker att fota. Sen mot eftermiddagen började vi paddla hemåt.